Obecnie wyróżnienie się od konkurencji jest ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Wiele firm oferuje te same lub podobne produkty, więc klienci zwracają uwagę również na wiele innych aspektów poza dostępnością produktów. Skutecznym sposobem na pozyskanie większej ilości klientów może być obniżenie cen lub oferowanie darmowej dostawy, ale nie każda firma może sobie na to pozwolić.
Co więcej, ciężko w ten sposób zbudować bazę lojalnych klientów, ponieważ nie budujemy żadnego szczególnego wizerunku marki. Świetnym i zdecydowanie wartym rozważenia sposobem na wyróżnienie się, który jest dodatkowo relatywnie tani, jest zakup i wykorzystywanie papieru do pakowania z własnym nadrukiem. Dlaczego może to być skuteczne? Sprawdź!
Własne opakowanie nadaje marce indywidualności
Nawet, jeśli nie sprzedajemy produktów własnej produkcji, a jesteśmy tylko dystrybutorem, nie oznacza to, że nie możemy mieć własnej tożsamości. Przeciwnie – indywidualność jest przez klientów ceniona, biorąc pod uwagę, że istnieje całe morze sklepów internetowych, które wyglądają dokładnie tak samo i prawie się od siebie nie różnią.
Jeśli więc wyślemy nasz produkt opakowany w elegancki, miły w dotyku papier, dodatkowo ozdobiony naszym własnym wzorem, z pewnością zrobimy w ten sposób dobre wrażenie. Damy w ten sposób do zrozumienia klientowi, że sprzedajemy produkty wysokiej jakości i zachęcimy go do dalszych zakupów w naszym sklepie. Będzie to dobre rozwiązanie zarówno w przypadku sprzedaży własnego rękodzieła (na przykład biżuterii czy ubrań), jak i produktów innych producentów.
O czym należy pamiętać, tworząc własne opakowanie?
Przede wszystkim papier z nadrukiem powinien być właściwie zaprojektowany. Jeśli nie mamy doświadczenia w tworzeniu tego typu wzorów, lepiej powierzyć to zadanie specjaliście. Na takim papierze może znaleźć się między innymi nazwa marki i jej logo, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby stworzyć coś jeszcze bardziej oryginalnego.
Można pokusić się o motywy związane z charakterem naszej marki, czy też ze zbliżającymi się okazjami, takimi jak Walentynki, wakacje, święta Bożego Narodzenia czy Wielkanoc. Wielu osobom wydaje się, że z uwagi na to, że opakowanie produktu z reguły ląduje w śmietniku, to nie warto się w jego zakresie starać – jest to jednak błędne przekonanie.
Estetyczne opakowanie może znacząco wpłynąć na opinię klienta o naszej marce (tak jak na przykład dokładanie do każdego zamówienia darmowych cukierków, naklejek czy innych gadżetów). Możemy się spodziewać, że po jego wprowadzeniu informacje o ciekawym opakowaniu pojawią się w opiniach klientów.