Opis serii The Elder Scrolls

Opis serii The Elder Scrolls

Jak rozwijała się seria The Elder Scrolls?

Naszą podróż po tej niezwykłej serii gier zacząć należy na początku lat dziewięćdziesiątych, gdy firma Bethesda wydała pierwszą część o tytule The Elder Scrolls: Arena. Gra dziś już raczej nie ucieszy oczu wytrawnych graczy, lecz w czasach, gdy powstała, była ogromnych sukcesem. Następną częścią serii była gra o podtytule Daggerfall. Do dziś jest ona pamiętana jako gra komputerowa z największym otwartym światem, po którym gracz może się swobodnie przemieszczać. Na początku nowego tysiąclecia przyszła pora na kolejną część – Morrowind. Przez wielu jest ona uważana za najlepszą grę z serii. Oferowała ona całkiem nowy silnik graficzny, przez co od strony wizualnej wyglądała nieporównywanie lepiej i ciekawiej niż jej dwie poprzedniczki. Czwartą częścią z kolei był Oblivion, a ostatnią, najprawdopodobniej najszerzej kojarzoną – Skyrim. Zwłaszcza ostania część zyskała na popularności, o czym świadczyć mogą liczne materiały zawarte w serwisie Youtube, w których gracze dzielą się swoją rozgrywką. Po ostatniej części serii podjęta została próba przeniesienia zabawy do sieci, gdzie rywalizować ze sobą mogłoby wielu użytkowników na raz. W taki sposób powstało The Elder Scrolls: Online. Produkcja nie odniosła jendak oszałamiającego sukcesu.

Jak zbudowany jest świat The Elder Scrolls?

Świat przedstawiony w tej serii gier można z pewnością zaklasyfikować do gatunku fantasy. Nie brak tam smoków, elfów oraz stworzeń wszelkich ras i gatunków. Na początku rozgrywki dane jest nam, jako graczowi, wybrać rasę naszego bohatera. W czasie gry nasza postać jest stopniowo rozwijana i zyskuje nowe umiejętności, których używa następnie do walki z przeciwnikami. Świat The Elder Scrolls jest wrogim miejscem, w którym na każdym kroku należy na siebie uważać, dlatego też nasz bohater jest stale wyposażony w oręż różnego rodzaju, począwszy od łuków i kusz, przez miecze i szable, a na maczugach skończywszy. Postać do swojej dyspozycji ma również cały arsenał czarów, zarówno tych śmiercionośnych, jak i tych, które mogą mu pomóc przetrwać w dziczy. Głównym celem gry jest wypełnianie zadań, które zlecane są nam przez różne postacie napotykane podczas rozgrywki. Część zadań należy do tak zwanego nurtu głównego i pomaga popchnąć fabułę gry do przodu. Inne natomiast istnieją po to, by gracz się nie nudził i w czasie zwiedzania ogromnego świata wypełniał kolejne misje, rozwijając przy okazji swojego bohatera. Każda z gier posiada unikalne zakończenie, do którego prowadzi starannie zaprojektowany ciąg zadań fabularnych.